Recenze: Krásná katastrofa

Originální název: Beautiful Disaster
Autor: Jamie McGuire
Série: Krásná 1
Počet stran: 376
Nakladatelství:  Fortuna Libri

Anotace: Strhující milostný příběh
Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…
On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.

---

Když se Abby přestěhovala a začala život na vysoké škole, myslela si, že tím vším začne novou kapitolu svého života. Díky své minulosti se odstěhovala co nejdál od svého domova a se svojí nejlepší kamarádkou začne poznávat strasti vysokolského života. Abby patří mezi normální a slušné holky, které skoro nepijí a moc nerebelují. Jeden večer ji ale kamarádka přemluví, aby s ní a jejím novým přítelem šla na nelegální zápas. Vítězem zápasu se stane něco jako místní legenda Travis Maddox, který si nebohé Abby všimne. Tímhle setkáním se rozpoutá nekonečný kolotoč událostí, které ani Abby ani Travis nečekali.

Krásná katastrofa je opravdu zvláštní kniha, tedy pro mě hlavně. Se svým hodnocením na goodreads 4.24 jsem očekávala něco skvělýho. Bohužel mě ale kniha nepřesvědčila, že je něco mimořádného. Příběh mi přišel ohraný a oba dva hrdinové mi často lezli svým chováním na nervy. Doslova mě iritovali. Kolikrát jsem si nad knihou povzdechla, jak mě určitá scéna přišla směšná a pak ten konec, ten mě opravdu dorazil. Chápu ale, že tuhle knihu bude mít rádo spoustu čtenářů, ale já jsem prostě nedokázala postavám uvěřit. Nebyli pro mě dostatečně skuteční.

Celý příběh má velký plus v to, že se dobře čte. Kniha je čtivá, napínavá a nenechá vás přestat číst. Zápletka týkající se Abbyiny minulosti mě bavila nejvíce. Díky ní jsem knize dala tři hvězdičky. Co se ale týče vztahu Abby a Travis, měla jsem kolikrát chuť oba přizabít. Hlavně Travise teda. Travis se ze začátku snažil chovat jako kamarád, který nechce s Abby nic mít. Jeho chování tomu ale vůbec neodpovídalo, protože se choval jako žarlivý manžínek kdykoliv, když začal mít někdo o Abby zájem. Choval se majetnicky, arogantně a taky často agresivně. Docela mě tím připomínal Christiana s Padesáti odstínů šedi. A taky přezdívka, kterou Abby osloval, mě opravdu neskutečně iritovala, asi jako vnitřní bohyně.

Abby je oproti Travisovi hodně klidná, ale zase ne bezchybná. Vůbec totiž neví, co sama chce. Nesnáší Travisovo chování, kdy střídá jednu holku za druhou a tak mi jejich vztah přijde až nenormální a neskutečně bouřlivý. Hádky jsou téměř na denním pořádku a kolikrát dojde k situaci, kdy mají oba pocit, že se z toho druhého zblázní.

Krásná katastrofa je příběhem lásky, která si najde svoji cestu i přesto, že všechno ostatní jde do háje. Ze vztahu Abby a Travise by jsme si ale neměli moc brát příklad, protože jejich vztah je opravdu neuvěřitelný a jeho zakončení ještě víc. Je prostě šílené. Věřím ale, že si kniha najde své příznivce, kteří budou chtít víc a víc. A to jim autorka taky splní, protože se u nás chystá vydání knihy, která bude vyprávěna z pohledu Travise