RC Review: Vlci Sudet

Autor: Petra Neomillnerová
Série: Tina Salo 5
Počet stran: 211
Nakladatelství: Brokilon

Anotace: Začíná na Šumavě masakr, který má kořeny v časech dávno minulých. Tina je momentálně pryč a vyšetřovat zločiny jen v noci je zatraceně těžké...

---

Páté pokračování příběhů o Tině Salo je tentokrát celé z pohledu jejího milence Kaye. Vše se odehrává tentokrát na Šumavě, kde přijde o hlavu jedna z Kayových milenek Saskie. Tina nakupuje v Londýně a tak se Kay vydá do Klatov sám. Tam najde Saskii v ne moc přívětivém stavu a tak se rozhodne s tím něco udělat. Kay je odjakživa spíše kat než stopař, a tak požádá Béra o pomoc. Během pátrání pak Kay s vlčicí Zlatou zjišťují, že je toho mnohem víc, než zabití upírky. Někdo vytváří dlaky jak na běžícím pásu a jedna taková skupinka zaútočí na Zlatu. Kayovi proto rupnou nervy a z útoku se stane boj o holý život. Po masakru už Kayovi nezbývá nic, než zavolat Tině, aby mu pomohla.

Příběh je po celou dobu vyprávěn z pohledu Kaye a musím přiznat, že to knize i celé sérii značně pomohlo. Je to výrazná změna, ale velmi nápomocná. Kay často vzpomíná a tak se čtenář dozví něco víc o jeho minulosti a vztahu k matce Gothel. Samotná Gothel se v knize na chvíli také mihne a právě díky Kayově pohledu je zajímavé sledovat její spory s Tinou. Tina se v knize objevuje až tak v půlce a právě její nepřítomnost dává Kayovi více svobody se projevovat a konat. Po jejím příjezdu se ale zase stává ten mlčenlivý a řídí se jejími povely.

Kniha tentokrát více sází na dialogy než na akci a napětí. Přesto je ale vtipná a čtení rychle utíká. Zabíjení si ale užijeme tak i tak. Mrtvol je v celé knize požehnaně a nechybí ani záležitost s duchy. V tomto díle ubylo výrazně i vulgarity, sexu si ale čtenář užije tak, jak je u této série zvyklý.

Nové postavy jsou bohužel dosti nevýrazné. Zlata, která celý život byla služka, se tak chová i když už nemusí a popravdě nechápu, proč ji Bér vybral, aby Kayovi pomáhala s vyšetřováním. Ze začátku se sice snažila něčím přispět, ale pak se mi zdálo, že se jen bojí nebo kňourá. Hlavní záporák mě také moc neoslnil. To už bylo zajímavější, když se řešili vztahy mezi Kayem, Tinou, Gothel a Dyrem.

Celkově je kniha hodně oddychová. Z celé série patří mezi ty méně náročné na děj, ale přesto je zábavná a fanoušky této série určitě pobaví. Poprvé se dostanou do hlavy Tinina milence a uvidí Tinu také z jiného pohledu.

Tina doma není. Měl bych se radovat, místo toho mě to otráví. Její byt není pořádně zatemněný a vlastně se v něm moc pohodlně nebydlí, protože Tina světlo miluje. Na chvíli si pohrávám s myšlenkou, že možná o světlo zas tak nestojí a půdní byt se spoustou střešních oken je jejím způsobem, jak našince deprimovat, ale pak ji zavrhnu. To není její styl, když chce Tina dát někomu pocítit svou špatnou náladu, dělá to jinak, střešní okna by si užívala tak moje máti.

Děkuji nakladatelství Brokilon za poskytnutí recenzního e-booku.