Recenze: The Vincent Boys

července 20, 2013

Originální název: The Vincent Boys
Autor: Abbi Glines
Série: The Vincent Boys 1
Počet stran: 260
Nakladatelství: Abbi Glines

Anotace: Ashton je už unavená z toho, být vždycky ta hodná, těšit své rodiče a hrát roli ideální přítelkyně Sawyera Vincenta. Sawyer je perfektní, naprosto “okouzlující princ”, ale když na léto opustí město, je to právě jeho bratranec Beau, kdo jí padne do oka. Beau je jeden z nejpřitažlivějších kluků, jaké kdy viděla, a i když je nebezpečný, Ashton to k němu táhne.

Beau zbožňuje svého bratrance tak moc, že ho považuje za bratra. Poslední věc, jakou by chtěl udělat, je vystartovat po jeho holce. Ashton je daleko za hranicemi, naprosto. To je důvod toho, proč si celou dobu udržoval patřičný odstup, přestože je do ni zamilovaný snad celý život. Když se Ashton rozhodne, že se pokusí obnovit jejich přátelství z dětství ve chvíli, kdy je Sawyer pryč, je mu jasné, že by měl říct ne.

Ashton a Beau nechtějí zranit Sawyera, ale čím víc se od sebe snaží držet dál, tím víc je to k sobě přitahuje. Odolat se stává až nemožným…

---

Další kniha z pera Abbi Glines se zaměřuje na osudy trojice kamarádů. Ashton, Sawyer a Beau spolu vyrůstali od dětství. Beau a Ashton prováděli vždycky nějaké neplechy a Sawyer byl ten, který je z těch průšvihů zachraňoval. Potom ale uběhlo několik let a věci se změnili. Beau byl sice první, kdo si začal všímat, že Ashton není jen jeho kámoška do party, ale byl to Sawyer, kdo ji poprvé políbil.

Protože jsou Beau a Sawyer bratranci a Beau by pro Sawyera udělal cokoliv, začne se oboum vyhýbat a jejich dříve bezstarostné přátelství odejde neznámo kam. Není to ale jen Beau, kdo se změnil. Z dříve rozpustilé a život užívající Ashton, se stane hodná a pravidla dodržující ideální přítelkyně. Ashton ale v hloubi duše začne mít plné zuby, hrát si pořád na tu hodnou. A tak když Sawyer odjede během léta na pár týdnů pryč, rozhodne se Ashton navázat s Beauem ztracené přátelství.

Z knih, které jsem od Abbi Glines četla, je The Vincent Boys asi nejpodařenější. Sice je také plná nesmyslných scén, podivných postav a milostného trojúhelníku, ale je toho všeho v přiměřeném množství. Jen s postavami si autorka moc nevyhrála. Ashton, která je pro své okolí známá jako kazatelova dcerka, začne být znuděná svým světských chováním a začne provádět neplechy. Svým chováním a rozhodováním je ale spíše otravná a hlavně po celou dobu vlastně ani pořádně neví, koho chce a s kým chce být. Sawyer je zase vyzdvihován jako typ kluka, který si se svou přítelkyní nic nezačne, dokud nebudou oddáni. Na dnešní dobu, trochu nereálné. Nejzajímavější z ústřední trojice je určitě Beau. Pro svého bratrance je schopný udělat první poslední. Miluje ho jako svého bratra. Ale pokud jde o Ashton, začne svoje priority měnit.

Kniha je vyprávěna z pohledu Ashton a Beaua. Obě postavy jsou plné zmatených pocitů a taky viny vůči Sawyerovi. Ani jeden nechce být tím, kdo mu ublíží, ale nemůžou svoje pocity zastavit. Kniha je trochu zvláštní nebo má spíš velmi netypické typy hrdinů. Oproti sérii Too Far od Abbi Glines, není tato tak moc přeslazená a ani se nedočkáte přemíry žhavých scén. Je to hodně oddychové čtení na pár hodin, kdy nechcete přemýšlet o světě.