Recenze: Hra lží

Český název: Hra lží
Originální název: The Lying Game
Autor: Sara Shepard
Série: Hra lží 1
Počet stran: 224
Nakladatelství: BB/art

Anotace: Tajemství, lži a děsivé následky Měla jsem život, pro který by člověk byl schopen i zabít. Pak to někdo udělal. Nejhorší na tom být mrtvá je, že už nemáte pro co žít. Žádné líbání. Žádná tajemství. Žádné drby. Z toho by většina holek měla druhou smrt. Ale já naštěstí dostala něco, co nikdo jiný nemá – představení na přidanou – a to díky Emmě, své znovunalezené sestře, se kterou jsem se ani nestačila sejít. Emma se nyní zoufale snaží zjistit, co se mi stalo. A jediný způsob, jak to vypátrat, je být mnou – vklouznout do mého starého života a po kousíčkách ho skládat dohromady.

---

Když byla Emma malé dítě, opustila ji matka. Od té doby střídá jednu pěstounskou rodinu za druhou. Tím pádem neprožívá život obyčejného teenagera, protože se s ní osud nemazlí. Když nastoupí na poslední školní rok na střední, objeví podivné a dosti brutální video dívky, která vypadá, jakoby ji z oka vypadla. O to víc ji rozruší to, že je dívka na videu uškrcena a že je její jednovaječné dvojče. Pomocí facebooku si najde její jméno a zkontaktuje ji, aby se mohly setkat.

Na schůzku ale její sestra, Sutton, nedorazí. Video nebylo falešné a Sutton je mrtvá. Emma se to všechno dovídá od jejího ducha, který k ní promlouvá. Ale kdo Sutton zabil a proč, to si její duch nepamatuje. Jediný způsob, jak Emma může zjistit co se stalo, je stát se Sutton. Vzdát se svého života a předstírat, že je někdo jiný. Vrahem může být ale kdokoliv.

Sara Shepard se předtím, než napsala sérii Hra lží, proslavila sérií Roztomilé malé lhářky. Tohle je první kniha, kterou jsem od ní četla. A kniha mě mile překvapila. Nejen že se dobře četla, ale nenašla jsem žádné nelogičnosti a přeřeky. Příběh odsýpal jak na běžícím pásu a nutil člověk neustále číst, protože všeci chceme přece vědět, kdo je ten vrah.

Kniha je vyprávěna z pohledu Sutton, která Emmu doprovází na každém kroku. Ze svého předešlého života si ale nic nepamatuje a má jen menší útržky. Emma mě od začátku zaujala. Oproti Sutton nevyrůstala v přepychu a bohatství. Je to normální holka, která si váží věcí, které má a je vděčná za své kamarády. Sutton oproti tomu využívala toho, co měla a její přátelé ji považovali za pěknou mrchu a lhářku.

Hra lží je nenáročná, ale povedená kniha. Je odlehčená, napětí je tam v přiměřeném množství a je plná záhad. Když si myslíte, že už jste na něco přišli, tak vás autorka vyvede z omylu a překvapí. A to mě na tom baví.

Na motivy této série vznikl i seriál, který sice není tak úspěšný jako seriálové zpracování Roztomilých malých lhářek, ale má na kontě už dvě sezóny a třetí se pravděpodobně už chystá.

Nejhorší na tom být mrtvá je, že už nemáte pro co žít. Žádné líbání. Žádná tajemství. Žádné drby. Z toho by většina holek měla druhou smrt. Ale já naštěstí dostala něco, co nikdo jiný nemá – představení na přidanou – a to díky Emmě, své znovunalezené sestře, se kterou jsem se ani nestačila sejít.