Recenze: Hunger Games. Vražedná pomsta

dubna 07, 2013

Český název: Hunger Games. Vražedná pomsta
Originální název: The Hunger Games. Chatching Fire
Autor: Suzanne Collins
Série:  Hunger Games 2
Počet stran: 335

Anotace: Pokračování prvního dílu, kde jsme společně s Katniss mohli procházet drsné Hladové hry pořádané pro potěchu hlavního města Kapitolu, nám přináší nové překvapení v podobě výročních her Quarter Quel, které se konají jen čtyřikrát za sto let. Prezident Snow se pokusí zasadit ránu bouřícím se dvanácti distriktům a proto soutěžící pro výroční Hladové hry nejsou vybráni z řad obyčejných lidí ale mezi ještě žijícími vítězy. Z každého distriktu muž a žena. Distrikt 12 má ale vítěze jen tři, z čehož dva jsou muži. Katniss musí opět do arény.

---

Po přečtení prvního dílu Hunger games jsem byla ve stavu, kdy jsem začala mírně šílet a shaněla se po druhém dílu. Naštěstí to netrvalo dlouho, tak půl dne asi a já se mohla už poměrně v klidu začíst do pokračování.

A jsme zase tu, ve světě, kde největší zábavou je zvrácená hra Hladové hry, kde se děti mezi sebou vraždí. Katniss a Petta, kteří se stali vítězi posledních her teď musí podstoupit něco jako Turné vítězů, objíždět všechny kraje a svou cestu završit v hlavním městě Kapitolu. Bohužel všechno není tak skvělé jak to vypadá. Prezident Snow, který viděl Katnissin nápad pojídání jedovatých bobulí jako pokus o odpor, ji začne vyhrožovat, že jestli dojde k rozbrojím a vzpouře, tak za to zaplatí nejen ona, její rodina, ale celý Dvanáctý kraj.

Během Turné vítězů, když Katniss dorazí do Jedenáctého kraje, kde žila Routa, dojde k rozepři a postupně se celá tahle bouřlivá a vzpurná nálada začne dostávat do jednotlivých krajů. Do Dvanáctého kraje jsou posláni krutí mírotvorci a situace se vyhrotí i tím, když nechají Hurikána zbičovat za lovení zvěře v lese. Katniss se navíc musí smiřovat, že svoji roli zamilované holky bude muset hrát po zbytek svého života a taky s tím, že bude každý rok trénovat nové splátce ze svého kraje.

Navíc je letošní rok Hladových her speciální, jedná se o 75tý ročník a tedy o Čtvrťohry. A každé Čtvrťohry jsou něčím výjimečné. A že tyhle výjimečné jsou - Splátci letošních her se budou totiž vybírat z bývalých vítězů předchozích ročníků. A jelikož za Dvanáctý kraj byli jen tři vítězové, je jasné, kdo se do arény vrátí.

Musím přiznat, že mě to šokovalo. S těmi Čtvrťohrami to autorka zahrála skvěle. Přemýšlela jsem totiž, jak to celé bude pokračovat a návrat starých hráčů do arény jsem teda nečekala. Setkáme se tu se staršími hráči a autorka dobře ukázala, jak jim vítězství ovlivnilo život. Z většiny se totiž stali spíše pomalu umírající trosky, kteří ztratili vůli žít.

Vražedná pomsta mě nezklamala, možná měla trochu pomalejší rozjezd, protože úvodní část je věnována Turnaji vítězů, ale to vůbec nevadí. Katniss patří mezi moje nejoblíbenější knižní postavy a poté, co je jistá její účast ve hře, jsem se nedivila tomu, že to psychicky neunesla. Navíc totiž musí řešit svoje city k Hurikánovi a Petovi a vyhrocenou situaci s prezidentem Snowem.

Kniha je vážně skvělá a pokud jste ji ještě nečetli, tak se do toho pusťtě. Svět Suzanne Collins je drsný, napínavý a taky hodně emotivní.